VSE Electronic Truck Steering

VSE Electronic Truck Steering

VSE Electronic Truck Steering is een elektro-hydraulisch stuursysteem voor aangedreven en niet aangedreven assen. Het is een ’stand-alone’ systeem waarvan de olievoorziening wordt verzorgd door een elektrisch of mechanisch aangedreven pomp.

Contact

Stuursystemen voor trucks

Het systeem

Het systeem

Het stuursysteem is een flexibele oplossing voor trucks tot en met twee gestuurde assen. Het zorgt ervoor dat lange trucks met meer lading moeilijk bereikbare locaties kunnen bereiken. Met dit stuursysteem kan zelfs tot 45 graden worden gestuurd.

Het systeem is geschikt voor applicaties tot en met 12 ton per gestuurde as. Tevens kan gebruik worden gemaakt van zowel een elektrisch als een mechanisch aangedreven motorpomp.

Eigenschappen

Eigenschappen

  • Energiezuinig
  • Met slechts één ECU controller kunnen twee extra assen onafhankelijk van elkaar worden gestuurd
  • Geen negatief effect op de stuurinrichting van de vooras(sen) op het gebied van benodigde stuurkracht, wendbaarheid en wielinslag
  • Sturen in stand mogelijk
  • Stuurt volgens het Ackermann-principe (optimaal stuurgedrag)
  • De combinatie van hydrauliek en elektronica zorgt ervoor dat een gestuurde as zich op elke plaats in het chassis kan bevinden
  • Een separaat systeem. Er wordt geen energie onttrokken aan de besturing van de vooras(sen)

Technische specificaties

Technische specificaties

  • Elektrisch of mechanisch aangedreven pomp
  • Tot en met twee gestuurde assen mogelijk
  • Het standaard stuursysteem bestaat uit: stuurcilinder, kleppenblok, accumulator, ECU, voorhoeksensor en achterhoeksensor
  • Zowel standaard als maatwerk
  • Kan op elke type toegevoegde stuuras tot en met 12 ton per as, inclusief onafhankelijke wielophanging worden toegepast
  • Stuurhoek tot en met 45 graden
  • Systeemgewicht vanaf 37 kg voor 1 gestuurde as

Eenvoudige installatie

Eenvoudige installatie

  • Weinig componenten en automatische ontluchting, daarom zeer geschikt voor lijnmontage
  • Semi-automatische systeemkalibratie
  • Met één installatie kunnen zelfs twee extra assen worden bestuurd

 

Veiligheid

Veiligheid

  • Het stuursysteem is snelheidsafhankelijk; bij het toenemen van de voertuigsnelheid wordt de maximale stuurhoek geleidelijk kleiner. Bij een bepaalde snelheid wordt de as volledig gecentreerd en stuurt niet meer
  • Uniek veiligheidsconcept door toepassing van een tweekrings cilinderontwerp met actieve centrering van de as
  • Het stuursysteem heeft geen negatief effect op de stuurinrichting van de vooras(sen) op het gebied van benodigde stuurkracht, wendbaarheid en wielinslag