Elektronisch stuursysteem met elektro-pomp voor 1 gestuurde as

Elektronisch stuursysteem met elektro-pomp voor 1 gestuurde as

VSE Basic Steering is een elektro-hydraulisch stuursysteem met een elektrisch aangedreven pomp. Dit is een standaard systeem voor trailers met maximaal 3 assen en 1 gestuurde as.

Contact

VSE Basic Steering

Het systeem

Het systeem

Dit stuursysteem is een serieproduct, speciaal ontwikkeld voor trailers met 1 gestuurde as, zonder extra opties. Om het zo eenvoudig mogelijk te maken wordt er gebruik gemaakt van 1 type systeemkast.

Dit systeem zorgt ervoor dat er op een zo eenvoudige mogelijke manier toch extreme bochten gemaakt kunnen worden. VSE Basic Steering is een stuursyteem met een elektrisch aangedreven pomp. Deze E-pomp wordt van stroom voorzien door de accu’s van de truck.

Technische mogelijkheden

Technische mogelijkheden

  • Met elektro-pomp op de trailer
  • Eén variant van VSE Basic Steering met een configuratie van maximaal 3 assen en 1 gestuurde as mogelijk
  • Wordt geleverd in een standaard RVS systeemkast. Verder wordt per gestuurde as een stuurcilinder en een hoeksensor geleverd, een kingpin en diverse kabels
  • Met VSE Steering kan een stuurhoek tot 45 graden worden gerealiseerd
  • Het systeem kan geleverd worden inclusief as met luchtvering
  • Het systeem weegt 160 kg
  • Software op maat
  • Kan op elk merk as worden toegepast, aslast tot en met 10 ton

Energievoorziening

Energievoorziening

De elektrisch aangedreven pomp wordt van stroom voorzien door de accu’s van de truck. Belangrijke voorwaarde: de truck moet voorzien zijn van een dynamo met een permanente vrije capaciteit van minimaal 16A (Inter-City inzet).

De accu’s van de truck en de VSE Systeemkast moeten worden verbonden met een stroomkabel, eventueel in combinatie met een spiraalkabel.

Inbouwen

Inbouwen

  • Montage van de speciale kingpin met sensor. Dit is net zo eenvoudig als bij een exemplaar zonder sensor
  • Montage van de kant-en-klaar door VSE geleverde RVS systeemkast
  • Montage van een fusee-gestuurde as met een VSE stuurcilinder
  • Het leggen van de elektrische en hydraulische verbindingen tussen de systeemkast, de kingpin en de as
  • Calibratie van het VSE systeem via de intuïtieve VSE diagnose. Ontluchten is niet nodig!

Veiligheid

Veiligheid

De besturing wordt afgebouwd vanaf 25 km/h, vanaf 55 km/h zijn de assen star. Dit zorgt voor optimale stabiliteit!

Het systeem corrigeert zichzelf. Hierdoor gaat de trailer bijvoorbeeld niet scheeflopen bij het raken van bijvoorbeeld een obstakel, zoals een stoeprand. Mechanische en hydraulische systemen hebben die mogelijkheid niet.

Als VSE Steering is uitgeschakeld zullen de wielen altijd worden geblokkeerd in de rechtuitstand. Bij mechanische of hydraulische systemen kan in veel gevallen niet meer worden gereden als er problemen optreden.