VSE Electronic Bus Steering

VSE Electronic Bus Steering

VSE Electronic Bus Steering is een elektro-hydraulisch stuursysteem, het is een ‘stand-alone’ systeem waarvan de olievoorziening wordt verzorgd door een elektrisch aangedreven pomp.

Contact

VSE Electronic Bus Steering

Het systeem

Het systeem

Om een bus door drukke steden en smalle wegen te laten manoeuvreren is een stuursysteem noodzakelijk. Met de gebruikelijke stuursystemen op de markt moeten er altijd compromissen worden gemaakt.

Ons stuursysteem maakt de bus wendbaarder dan wanneer een bus niet is gestuurd of gebruik wordt gemaakt van een naloopas.

Eigenschappen

Eigenschappen

  • Geen negatief effect op de stuurinrichting van de vooras(sen) op het gebied van benodigde stuurkracht, wendbaarheid en wielinslag
  • Sturen in stand mogelijk
  • Stuurt volgens het Ackermann-principe (optimaal stuurgedrag)

 

Technische specificaties

Technische specificaties

  • Mechanisch of een elektrisch aangedreven pomp
  • Het standaard systeem bestaat uit: stuurcilinder, kleppenblok, accumulator, ECU, voorhoeksensor en achterhoeksensor
  • Kan op elke type stuuras tot en met 13 ton worden toegepast
  • Gewicht vanaf 37 kg

 

 

Eenvoudige installatie

Eenvoudige installatie

  • Weinig componenten en automatische ontluchting, daarom zeer geschikt voor lijnmontage
  • Semi-automatische systeemkalibratie

Veiligheid

Veiligheid

  • Het stuursysteem is snelheidsafhankelijk: bij het toenemen van de voertuigsnelheid wordt de maximale stuurhoek geleidelijk kleiner. Bij een bepaalde snelheid wordt de as volledig gecentreerd en stuurt niet meer
  • Uniek veiligheidsconcept: door toepassing van een tweekrings-cilinderontwerp met actieve centrering van de as
  • Het stuursysteem heeft geen negatief effect op de stuurinrichting van de vooras(sen) op het gebied van benodigde stuurkracht, wendbaarheid en wielinslag