VSE Electronic Rigid Axle Steering

VSE Electronic Rigid Axle Steering

VSE Electronic Rigid Axle Steering is een elektro-hydraulisch stuursysteem voor aangedreven starre assen. Door twee hydraulische cilinders individueel te verstellen kan een aangedreven as met een hoge aslast toch worden gestuurd. Hiervoor kan de standaard aangedreven truck-as gebruikt worden.

Contact

Steering systems for trucks

Het systeem

Het systeem

Het stuursysteem is een retrofit oplossing voor trucks met 1 gestuurde as, alleen de laatste as. Het zorgt ervoor dat lange trucks met zware lading toch wendbaar zijn. Het stuursysteem kan tot en met 15 graden sturen en is geschikt voor applicaties tot en met 16 ton.

VSE Electronic Rigid Axle Steering is opgebouwd uit hydraulische en elektrische componenten. Bij dit systeem wordt gebruik gemaakt van een elektro-pomp. Het systeem is alleen toepastbaar in combinatie met hydraulische vering.

Eigenschappen

Eigenschappen

  • Door grotere WT-maat 4 ton extra laadvermogen
  • Sterk verbeterde wendbaarheid
  • Verminderde bandenslijtage
  • Gereduceerd brandstofverbruik
  • Minder wringing, dus minder krachten op chassis en ophanging
  • Verbeterde terreinprestaties bij off-road rijden

 

 

 

 

Technische specificaties

Technische specificaties

  • M-Pomp
  • Voor 1 as tot en met 16 ton
  • Kleppenblok, accumulator, ECU en diagnose display
  • Stuurcilinders
  • Lengtesensoren geïntegreerd in de stuurcilinders
  • Voorhoeksensor (montage op stuurhuis of de as, eventueel montage aan chassis met hefboom)
  • Levering inclusief benodigde draadbomen
  • Altijd in combinatie met hydraulische vering

Veiligheid

Veiligheid

  • Besturing werkt snelheidsafhankelijk; hydraulische asblokkering vanaf 45 km/h
  • Bij een storing centreert het systeem automatisch de assen
  • Het VSE stuursysteem heeft geen negatief effect op de stuurinrichting van de vooras(sen) op het gebied van benodigde stuurkracht, wendbaarheid en wielinslag
  • Het VSE stuursysteem is snelheidsafhankelijk; boven een vastgestelde snelheid wordt de as geblokkeerd voor een maximale stabiliteit en veiligheid
  • Uniek veiligheidsconcept door toepassing van een tweekrings cilinderontwerp met actieve centrering van de as