Stuursystemen voor zwaar transport

Stuursystemen voor zwaar transport

VSE is dè specialist van elektronische stuursystemen voor trailers in het zware segment. Een elektronisch stuursysteem zorgt voor wendbaarheid zodat u elke locatie eenvoudig bereikt. Manoeuvreren op een erf of bouwterrein behoort nu tot het verleden, u bespaart zo tijd en geld! 

Contact

Voordelen

  • InzetbaarheidInzetbaarheid

    Bereik elk lospunt en verhoog zo de inzetbaarheid tot wel 30%

  • Geen hoogteverliesGeen hoogteverlies

    Profiteer van extra laadhoogte ten opzichte van andere stuursystemen

  • KostenbesparingKostenbesparing

    Realiseer brandstofbesparingen tot € 6.000,- in 10 jaar

VSE STEERING VOOR ZWAAR TRANSPORT

HET STUURSYSTEEM VOOR MAXIMALE WENDBAARHEID

Inzetbaarheid

Inzetbaarheid

Bedrijfsterreinen en erven zijn vaak moeilijk te bereiken. Lang niet altijd is rekening gehouden met lange en zware voertuigen. Toch moeten deze bereikt worden met vaak zware lading. 

VSE Steering is een stuursysteem dat zeer geschikt is om met bijvoorbeeld een dieplader in krappe omstandigheden te kunnen manoeuvreren, voor zowel in- als uitgeschoven trailers. Zo kan VSE ervoor zorgen dat de stuurhoeken automatisch worden aangepast als de trailer is uitgeschoven. Dit is uniek, wat alleen mogelijk is met VSE Steering!

Manoeuvreren kost tijd en tijd is geld! VSE Steering kan de inzetbaarheid van een trailer tot wel 30% verhogen.

Parallel sturen

Parallel sturen

Met de draadloze handbediening van VSE kunnen de wielen worden doorgestuurd naar parallel, ook bij stilstand. Dat wil zeggen dat alle gestuurde assen dezelfde stuurhoek hebben. Dit kan alleen bij VSE! Hierdoor kan men op moeilijk bereikbare locaties komen met bijvoorbeeld een dieplader.

Kostenbesparing

Kostenbesparing

Het vervoeren van zware lading kost veel energie. Veel transportbedrijven zijn zich daarvan bewust en proberen hun truck uit te rusten met de nieuwste duurzame technieken.

Doordat VSE Steering geen gebruik maakt van zware draaikransen en er ook geen stuurwig aanwezig is, die veel weerstand geeft tijdens het sturen, kan een aanzienlijke brandstofbesparing worden gerealiseerd tot wel € 6.000!


 

 

Inbouwhoogte

Inbouwhoogte

Alle andere stuursystemen hebben een draaikrans bij de kingpin nodig. Dit gaat ten koste van de laadhoogte. VSE Steering heeft in hoogterichting geen extra ruimte nodig, waardoor de laadhoogte maximaal benut kan worden.

Voorbeeld: de nek van een (semi-)dieplader kan dezelfde hoogte hebben als die van een trailer met starre assen.

Mogelijkheden

Mogelijkheden

  • Verschillende varianten van VSE Steering tot en met 3 gestuurde-fusee assen mogelijk
  • VSE Steering is eventueel te combineren met naloopas(sen)
  • Wordt geleverd in een RVS systeemkast, zowel standaard als op maat gemaakt
  • Met VSE Steering kan een stuurhoek tot 45 graden worden gerealiseerd!
  • Het systeem kan geleverd worden inclusief as
  • Nevenfuncties mogelijk zoals: afkoppelbare nek, oprijplaten, verbreden laadvloer
  • Voor aslasten tot en met 10 ton, liftas mogelijk

 

VSE Steering voor u als trailerbouwer

Producten

Contacten

Luc Scholtus

Luc Scholtus

Marek Horodyński

Marek Horodyński

Jochen Meyer

Jochen Meyer

Andrea Fermi

Andrea Fermi

Thierry De Wilde

Thierry De Wilde

Jarno Meijer

Jarno Meijer

Bastiaan Bal

Bastiaan Bal

Configuraties voor Zwaartransport

Zwaartransport oplossingen

Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen
Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen
Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen
Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen Oplossingen
Oplossingen